טיפול בכאבי כתף על בעקבות הסתיידות בגידי הכתף

Designed by Freepik

כאבי כתף בעקבות הסתיידות בכתף, הינו מצב שכיח באוכלוסיה המאופיין במשקעי סידן בגידי השרוול המסובב (גידי שרירים המייצבים את הכתף). השכיחות הגבוהה ביותר היא בגילי 40-60. גיד הסופרה ספינטוס בד"כ נפגע יותר מגידים אחרים בהסתיידויות, כמו כן בד"כ יהיה מלווה בתהליך דלקתי בכתף ואף קרעים בגידי הכתף.

התסמינים השכיחים במצב של הסתיידות בכתף  הינם הופעת כאבים והגבלת טווח בכתף. אצל כשליש מהאוכלוסיה שבה הופיעו תסמינים אלה של כאב בכתף והגבלת טווח תנועה בכתף , הבעיה תחלוף מאליה. לעומת זאת, אצל שני שליש הנותרים, הבעיה תהפוך כרונית ואף תחמיר.

הטיפולים המקובלים בכאבי כתף אלו משלבים טיפול תרופתי, דיקור, תרגילי שיקום, טכניקות טיפול, זריקות קורטיזון- כל אלו הראו השפעה מוגבלת על ריפוי הכאבים.

טכניקת טיפול יעילה במיוחד לטיפול בכאבי כתף בעקבות הסתיידות כתף היא "גלי הלם".

מכשיר גלי הלם יוצר גל הלם רדיאלי כאשר "קליע" נדחף באמצעות כח פנאומטי לאפליקטור (ראש המכשיר הטיפולי)  הטיפולי ויוצר גל קול בעוצמה גבוהה (=גל הלם). היתרון הגדול בגל הלם רדיאלי הוא בכך שאין צורך בהרדמה, גל ההלם רחב ופוגע מספקטרום רחב של הרקמה הפתולוגית ואין צורך בשימוש באולטראסאונד איבחוני כדי למקד את מיקום נקודת הטיפול.

גלי הלם רדיאלים נמצאו יעילים ביותר בטיפול בפתולוגיות דורבן וכן מרפק טניס וכך גם בכאבי כתף בעקבות דלקת והסתיידות.

במחקר שנעשה על 90 איש הסובלים מכאבי כתף עם סימני הסתיידות, נמצאה הפחתת כאב מיידית ומובהקת ביחס לקבוצת הביקורת וכן שיפור בטווח התנועה.

לאחר סדרת טיפולים- סימני הסתיידות מינימלים              לפני סדרת הטיפולים- סימני הסתיידות

מתוך:

Cacchio A, Paoloni M, Barile A, et al. Effectiveness of radial shock-wave therapy for calcific tendinitis of the shoulder: single-blind, randomized clinical study. Phys Ther. 2006;86:672– 682

אופן מתן הטיפול מתבצע כאשר המטופל יושב בנוחות כאשר הזרוע שעונה על מיטת הטיפול. הפיזיותרפיסט ממקם את אפליקטור הטיפול במיקום ההסתיידות או בנקודה בה נמצא מירב הכאב.

משך הטיפול עם מכשיר גלי ההלם הוא כ 10 דקות.

בנוסף לגלי ההלם ישולבו טכניקות ידניות, דיקור וכן תרגילים מיוחדים שמטרתם חיזוק הגיד והשרירים המייצבים.

Designed by Freepik

השאר תגובה